Coaching op scholen

Toch jouw diploma behalen?

100% jezelf kunnen zijn, daar doe je het voor. Dat diploma is simpelweg een tool. Een tool die ervoor zorgt dat jij later kan doen wat je echt wil doen. Laten we samen de schouders eronder zetten en een sterk fundament leggen voor de rest van jouw leven.

Coaching op scholen

Wat houdt dat in

Op school leggen we de juiste basis.

Gezamenlijk aan de slag.

In de praktijk zien we dat er geregeld een grote afstand is tussen een docent en een jongere. Dit kan komen omdat de leerling moeilijk op gang komt, een hulpvraag heeft die onbeantwoord blijft of omdat de docent de leerling niet weet te bereiken. Dit kan leiden tot frictie binnen de school, een achterstand of weinig motivatie. Wij kennen de doelgroep goed en weten de leerlingen met een hulpvraag wel te bereiken. IMD kan de brug vormen tussen de docenten en de leerlingen.

Onze coaches proberen naar de jongeren te luisteren en hen weer opnieuw te motiveren. Wij geloven dat als de jongeren alles uit henzelf halen er meer mogelijk is in de toekomst. Wij willen de jongeren en de school perspectief bieden.

Samen met de jongere, de mentor en/of zorgcoördinator maken we een plan. We werken hierbij met leerdoelen die ingaan op de hulpvragen van de jongere en de school. Deze leerdoelen zouden de hulpvragen binnen één of meerdere leefgebieden moeten beantwoorden en/of verbeteren.

We leren de leerlingen (en de docenten) de geschikte gespreksmethodes en technieken, waardoor de leerlingen beter leren functioneren binnen de school. Door bijvoorbeeld minder vanuit de emotie te reageren kan de afstand tussen de docent en de leerling kleiner worden, waardoor iedereen elkaar beter leert begrijpen.

Deze vorm van coaching wordt zowel individueel als in groepsverband aangeboden.

Het doel

Scholen die moeite hebben met het handhaven van scholieren. Wij leren zowel de leraren als de scholieren wat ze moeten doen in een bepaalde situatie.

Wij vertalen negatief gedrag naar positief gedrag, waardoor de jongeren het beter doen op school. De school is hier blij mee en de jongeren zijn meer gemotiveerd om hun diploma te halen.

Meer weten?

Scholen in het basis- en voortgezet onderwijs die moeite hebben met het handhaven van scholieren. Wij leren zowel de leraren als de scholieren wat ze moeten doen in een bepaalde situatie.

Meer weten?

Let's go!

Ibrahim

Wil jij graag met iemand van ons team praten?

Klik dan hieronder om je gegevens door te geven. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Wil jij graag met iemand van ons team praten?

Ja graag